2012. március 20., kedd

Én és a könyv


Mikor általános iskolás voltam sosem izgatott az olvasás. A kötelező olvasmányokon kívül nem is olvastam mást. Ezek közül a könyvek közül is nagyon kevés olyan volt, amelyik ténylegesen felkeltette volna érdeklődésemet, megmozgatta volna fantáziámat. Mikor is szerettem meg az olvasást?

Rólam tudni kell, hogy mindig is érdekeltek a misztikus lények és dolgok. Az ilyen fajta filmeket néztem anyukámmal kiskoromban, és itt nem a mesefilmekre gondoltam (hanem például Púder, A Gyűrűk Ura, Interjú a vámpírral, stb.). Pár évvel ezelőtt pedig megjelent az Alkonyat című film és mű. Kialakult az úgynevezett Alkonyat-láz, ami felkeltette az érdeklődésemet. Miután láttam a könyvsorozatból készült filmadaptáció első részét, kíváncsiságból elolvastam a könyvet. Annyira megtetszett romantikus szívecskémnek, ezért türelmetlenül vártam, hogy elolvashassam a többi részét. Későbbiekben, aztán amikor a filmeket is megnéztem, mindig kerestem a hasonlóságokat és különbségeket. Arra a következtetésre jutottam, hogy csak a film megnézése után olvassam el a művet.

A Twilight elolvasása óta úgymond falom a könyveket, amint van egy kis időm, mindig olvasok valami fogamra valót. Azért, hogy mindenkit megnyugtassak, bővült az érdeklődési köröm, és nem csak „csöpögős” vámpíros könyveket olvasok. A baráti körömben nagyon sokat hallottam a keleti országokból népszerű mangákról és animékről, hogy eleinte nagy ellenszenvvel voltam ellene, de már csak azért is belekukkantottam. Nagy meglepődésemre nem is olyan, mint amilyennek gondoltam. Manga szerintem a képregény egy tovább fejlesztett változata, ahol azt a kevésnek tűnő szöveget olyan élethűen megrajzolt képekkel illusztrálják, hogy néha már-már beleéled magad a történetbe.

Most mit gondolok az olvasásról és a könyvekről? Nem tudnám elképzelni nélküle az életemet. Minden napjaim részévé vált, és ezt úgy gondolom, hogy így jó. Mióta olvasok, a szókincsem kibővült és választékosabban tudom kifejezni magam. Bár még van mit javítanom, azt nem tagadom, de határozottan fejlődök. Remélem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése