2011. december 6., kedd

Információ gyűjtés híradó által

Mai témánk a híradók elemzése. Az emberek többsége szereti ha képben van a napi hírekkel kapcsolatban. Híreinket nem lehet megválogatni, de azt, hogy miből informálódunk, azt igen.Hír igényeinket kielégíthetjük újságon, interneten, rádión illetve tv-n keresztül. Mi most a verbális, vagyis a tv-n keresztüli információgyűjtést fogjuk választani.

Kezdjük az ATV elemzésével. Az ATV híradásában felfedezni véltem sok politikai tartalmú hírközlést, belföldi és külföldi témákban egyaránt. A hírekkel kapcsolatban én úgy érzem, hogy az ebben a témában elhangzottakra szükségünk van, hiszen ha az emberek nem tájékozódnak a napi politikával kapcsolatban, akkor el fognak veszni az életben, hiszen a „parlament lakói” a munkavállalásba és a tanulásba is beleszólnak. Sajnos a műsorvezető hadarása és monotonizmusa miatt nehézkes volt a megfigyelés.

Az RTL Klubbon tíz adásból hét negatív töltetű volt. Egy hírnek sehogy sem találtam értelmét, pedig nagyon kerestem. Ez a csatorna mindig megrázó képeket közöl a nézőkkel, személy szerint nem tudtad, hogy melyik ferrarit sajnáljam jobban. Az ATV-hez viszonyítva kifejezetten keveset foglalkoztak a politikával. Belföldi híreink emelkedtek ki a tömegből, aminek én kifejezetten örülök, mert jobban érdekel a magyar élet, mint a külföldi. A műsorvezetőkkel meg voltam elégedve, érthetően olvastak, és még egy kis hangsúlyt is megengedtek maguknak. Riportok kevés arányban voltak, de így is megfelelő volt.

Az én véleményem szerint mindegy, hogy pártatlan-e a csatorna vagy sem, nem szabad 1 híradónak hinni, hiszen a cenzúra még ma is él és alkalmazásban van a médiában.Az ATV-n politikai tartalmú hírekhez juthatnak a nézők, az RTL-en pedig a nap általános történéseiről számolnak be a műsorvezetők. Ajánlanám mindenkinek a több helyről való tájékozódást és az internetes portálok tanulmányozását.

1 megjegyzés:

  1. kis hangsúlyt is megengedtek maguknak? akkor lehet eltérő hallásunk van :D

    VálaszTörlés